sunnuntai 12. elokuuta 2012

Foodtrucks


Ranskalainen ruokatori, ihmisryntäys ja patongeista tappelevia asiakkaita. Ravintolapäivät sama ilmiö.

Tiedetään, että perinteinen suomalainen diggaa käydä grilleillä. Vanha rähjäinen asuntovaunu, tyhjät kumit ja tussilla epämääräisesti tehty hinnasto, josta suomalainen mättöklassikko makkaraperunat suorastaa huutaa tilaajaansa. Yes, but...mielenkiintoisempia kysymyksiä ovat: Millaisilla tuotteilla ihmiset, jotka eivät normaalisti syö grilliruokaa olisi huokultavissa asiakkaiksi? Missä nämä ihmiset liikkuvat? Keitä nämä ihmiset ovat? Väitän, että löytyisi erittäin mielenkiintoinen kohderyhmä.

Luultavammin tämä porukka on niitä, jotka mieluummin syövät ravintoloissa.

Foodtrucks on ilmiö Los Angelesissa, josta saat tyylikästä helppoa ravintolatasoista pikaruokaa. Foodtrucks liikkuu asiakkaiden mukaan vaihtaen paikkaa. Mainostaminen tapahtuu twitterin, facebookin kautta. Mä näen tässä kaksi mahdollista tietä edetä.

1. Toimiva yritys markkinoisi omaa ravintolaansa Foodtruckin avulla. Olisin valmis toivottamaan tervetulleeksi Tampereen katukuvaan Salud-, Tiiliholvi- ja Berthatruckit. Foodtruckeissa tehtäisiin yksinkertaista selkeää menua.

2. Mahdollinen ravintola yrittäjä konseptoisi toimintansa heti Foodtruckin ympärille.

Tälläinen toimintatapa lisäisi ihmisten, jo kasvavaa kiinnostusta ruokakulttuuriin.

Ohessa Foodtruck toimintaa pyörittävä Ludon sivustoja.

http://www.ludotruck.com/
https://twitter.com/LudoTruck

Tommi

1 kommentti:

  1. Mä olen jo pitkään ihmetellyt, miksei Treella ja lähikunnissa myydä mustaamakkaraa tällä systeemillä? Onhan sekin helppoa pikaruokaa, ei ehkä niin tyylikästä :) Meiltä sitä saa kerran viikossa, tuoreena toimitettuna lihatiskistä ja jos töiden jälkeen menet se on jo loppu :(

    VastaaPoista